Bu Blogda Ara

4 Ağustos 2010 Çarşamba

Atatürk'ten küçük bir anı!

Bir sabah milletvekilleri ile trene binmisti.kondüktörün
milletvekillerinden bilet parasi almamasina sasirmis nedenini
sormustu.trenin milletvekillerine bedava oldugunu ögrenince epey
sinirlenmis, "ne de güzel halkçılık ama !" demisti. - Kaynak: Bilinmiyor.(muhtemelen bir anı kitabı)

Ve Cemalettin Hoca'dan bir anı da aşağıda. Konu aynı.

yıl 1945 ya da 46..Yerköyden bindim trene,Erzurum Muallim Mektebine okumağa gidiyorum..O dediğin,Milletvekillerine özel Kompartmanlar tahsis edilirdi..Millet yer
bulamaz,ama o kompartmanlar bomboş,ööööööylece gider de giderdi.. Ben koridorda,ayaktayım,biletim 3.mevki,bir köylü amcamız,ara istasyonlardan birinde n bindi.....Heybeleri,yükü....Kondüktör bilketine baktı,deldi zımbayla..köylü, "Ben nere oturacağım? " dedi,memu " bak bir yer bul otur işte..",gibilerinden bir lâf edince," Bunlar aha boş ya.." diye milletvekillerinin kompartmanın gösterice,"l" Anaaaaa,ula vekile var,la ben vekil değelim ki,milletin aslına yoooh,vekile kıyah hee!" demişti,gerçi para etmedi ya.. - Kaynak: Mehmet Cemalettin BAYHAN

Hiç yorum yok: