Bu Blogda Ara

28 Haziran 2017 Çarşamba

Mediatomb'da türkçe karakter sorununun çözümü

Mediatomb basit ve etkili bir UPnP / DLNA sunucu. Kurulum aşamalarını hatırlamıyorum, belki sonra tekrar kurmak zorunda kalırsam onu da yazarım. Bir şekilde kurmuştum aylar önce fakat etkin kullanmaya şimdi başladım. Başlar başlamaz da sunduğu medyaların dosya isimlerini gerek web arayüzünde gerekse getirdiği medya listelerinde düzgün göstermediğini gördüm. Biraz araştırdıktan sonra çözümü buldum. Buyurun...

Multilingual Karakter Desteği

Mediatomb'da Multilingual karakterler aşağıdaki ayarlamalar sayesinde kullanılabilir:
/etc/mediatomb/config.xml dosyasını açıp içerisine aşağıdaki eklemeleri yapıyoruz. Muhtemelen mavi ile işaretli kısımlar dosyada olmayacak, onları ekliyoruz.

 <import hidden-files="no">
    <filesystem-charset>UTF-8</filesystem-charset>
    <metadata-charset>UTF-8</metadata-charset>
    <playlist-charset>UTF-8</playlist-charset>
    <scripting script-charset=”UTF-8″>
Konfigürasyon dosyasını değiştirdikten sonra MediaTomb'u (servis) yeniden başlatıyoruz. Sonrasında web arayüzünden önceden indekslenmiş dosya ve klasörleri kaldırıp düzgün dosya isimlerini görebilmek için yeniden ekliyoruz. Hepsi bu.

Hiç yorum yok: