Bu Blogda Ara

14 Şubat 2015 Cumartesi

Windows Movie Maker film dosyası kaydetme problemi.

Windows movie maker isimli uygulamada bazı videolarını birleştirerek bir kompozisyon elde etmek, başlıklı, alt yazılı felan bir video oluşturmak istediniz diyelim. Videolarınızı çekmiş olduğunuz cihazdan (örneğin bir dijital kamera ya da bir akıllı telefondan) bilgisayarınıza aktardınız. Aktardığınız videoları windows movie maker programına almak istediniz. Alamadınız. Çünkü dosya biçimi movie makerın desteklediklerinden biri değilmiş. Hadi Format Factory isimli pratik uygulamayı kurdunuz ve dosyaları wmv e dönüştürdünüz. Windows'un dosya biçimi ya... Çalışacak. Evet. Dosyaları programa alabildiniz şimdi. Güzelce hepsini zaman çizelgesine koydunuz ardı ardına. Kestiniz, biçtiniz. Başına başlık, sonuna sonluk eklediniz. Her şey tamam. Dosya menüsünden film dosyasını kaydet seçeneğini seçeceksiniz ki son videonuzu oluşturabilesiniz. Onu da yaptınız bekliyorsunuz şimdi. 10 dk. kaldı diyor, sonra 20'ye yükseliyor, sonra 200, sonra 2000. Biter mi ? Bitmez.! bitmedi de. Sabaha kadar açık bıraktım bilgisayarı olur diye... 20.000 olmuş. Bitmemiş. Sonra kafayı çalıştırdık biraz tabi. Biraz da araştırma sonucu ipucu bulduk. Sorun bizim küçük video dosyalarının biçimlerindenmiş meğer.

Wmv biçimindeki bu dosyaların biçimlerine aldanmayın. Çalışmadı. Belki de bizim format factorynin uyumsuz bir dosya çıkarmasıydı sorun ama çalışmadı işte. Ben de yine aynı format factory ile bu sefer bu küçük dosyaları DivX formatına dönüştürdüm. Yine kestim biçtim, film olarak kaydet dedim. 5 dk.da bitti iş. Aklınızda olsun Divx.


Hiç yorum yok: