Bu Blogda Ara

5 Şubat 2015 Perşembe

Zeytin ağacıyla ilgili bu yazıdan başka bir çıkarım daha yaptım. Paylaşmak istedim.

Zeytin ağacıyla ilgili bu yazıdan başka bir çıkarım daha yaptım. Paylaşmak istedim. Okuyunca aynı çıkarımı siz de yapacaksınız sanırım. Bakalım kimler kral olmaya meraklı, kimler değilmiş; ya da olmamalıymış. Buyurun...

Hakimler Kitabı
((İbranice: Sefer Shoftim ספר שופטים) ilk olarak İbranice yazılmış bir İncil kitabıdır. Tanah’da ve Hıristiyanların Eski Ahit’in içinde yer alır.)
 
"Ağaçların kralı"
 
Hâkimler Kitabı'nda geçen bir öykü, ağaçların kendilerine kral seçmek için ilk olarak zeytin ağacına başvurduklarından bahseder: "Vaktiyle ağaçlar, kendilerine kral meshetmek için gittiler; ve zeytin ağacına dediler: Bize kral ol. Ve zeytin ağacı onlara dedi: Allah'ın ve insanın bende sena ettikleri (övdükleri) yağımı bırakayım ve ağaçlar üzerinde sallanmaya mı gideyim?" Zeytin ağacından "hayır" yanıtını alan ağaçlar, daha sonra incir ve asmaya giderler. Ancak incir ve asma da, aynı gerekçeyle kral olmayı reddederler. Hâkimler Kitabı'ndaki öyküden, ağaçların kendilerine kral olarak “kara çalıyı” seçtiklerini ve kara çalının da krallığı kabul ettiğini öğreniriz.
 
 

Hiç yorum yok: